Masivní krouticí moment a prudký nárůst výkonu ve středních otáčkách ovšem napomohl i něčemu, co imidži Octavie zrovna moc nepomohlo. Octavie s 1.9 TDI si totiž velmi oblíbili i jedinci, kteří vůz nepoužívali jen jako dopravní prostředek, ale i jako „nástavec na penis“. „Oktáfka f dízlu“ (ideálně „na hlínách a f metle“ a vůbec nejlépe „f čipu a f tuningu!“) byla prostě pro mnohé majitele, či provozovatele „vostrej sporťák“ a svou domnělou nadřazenost nad okolním provozem dávali často najevo. Naštěstí doba pokročila a náš národ od dob uvedení první novodobé Octavie dospěl, zkulturněl a zbohatl… Na arogantně jedoucího bezmozka s Octavií tak už téměř nenarazíte, protože jak populace bohatla, přicházela postupně Octavia o svůj status „luxusního zboží“. Roli třídního nepřítele (hlavně díky klišé holdujícím médiím) převzaly vozy typu BMW X6, či Porsche Cayenne a řidičům Octavií tak dnes již žádné nepatřičné škatulkování nehrozí.