zprávy


Škoda 763 měla konkurovat většině dřívějších aut, proč se tak nestalo? - AutoŽivě


Projekt Škoda 760 Vývoj vozu Škoda 763 probíhal v rámci mezinárodního projektu 760, jež si kladl za cíl vyrobit s pomocí úprav několik různých typů automobilů, které přitom vycházely z jednoho modelu. Na tomto projektu se tehdy podíleli konstruktéři z československé automobilky AZNP Mladá Boleslav ve spolupráci s východoněmeckými kolegy z VEB Automobilwerke Eisenach a VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau. Nově modifikované vozy měly být adekvátními náhradami za Trabant T601, Škody 100, resp. 110 a Wartburg 353, tedy auta ve své době již nemoderní a zastaralá. Na základě výchozího prototypu Škoda 760 měla vzniknout kompletní série modelů s typovým značením 761 (hatchback), 762 (sedan), 764 (kombi) a 765 (kombi s prodlouženým rozvorem). Třídveřové kupé s označením Škoda 763 – podobně jako další sportovní varianty škodovek – mělo sjíždět z výrobní linky závodu Škoda v Kvasinách. Vedení Škodovky i obou německých automobilek k rozhodnutí o výrobě směřovalo již na konci 60. let minulého století. Neotřelý design a překvapení pod kapotou Hranaté tvarování karosérie a ostré, přesně vedené linie byly v souladu s hlavním proudem tehdejšího designu, přesto později došlo i na modernizaci. V některých případech (např. boční skla) je ovšem sporné, zda byla záměrem praktičnost či zda měli návrháři na mysli inovativní design. Od soudobých vozidel […]


autozive.cz
zobrazit celý článek