Podle dat AAA AUTO bylo v dubnu na českém trhu nabídnuto celkem 78 612 ojetin, což je o 21 % méně než v březnu a o 27 % méně než v lednu. Cena se pohybovala nejčastěji okolo 156 000 korun, což je oproti březnu růst o 2 000 korun a vůči lednu dokonce o dvacet tisíc. Vozy oproti dubnu lehce zestárly, nejčastější věk byl 9,3 roku (v dubnu 9,2) a měly o trochu více najeto, nejčastěji 149 200 km (v dubnu 148 720 km). „Zdá se, že cenového dna ojetin bylo dosaženo a ani epidemie koronaviru hodnotu aut nesnížila, naopak jejich ceny stoupají. Vzhledem k nedostatku ojetin na trhu a k výpadkům ve výrobě nových aut lze čekat postupné další zdražování. O tom se ostatně mluví i u nových vozů, jelikož vlády zatím nechtějí ustoupit od přechodu na elektromobilitu, který mají zaplatit vyšší ceny klasických vozů. Trendy na trhu nových aut se vždy během několika měsíců promítnou i na trhu sekundárním,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO. „Dobrou zprávou na druhou stranu je, že lidé mají opět ochotu si na nákup vozu půjčovat. V síti AAA AUTO se během prvního týdne po znovuotevření poboček vrátil podíl aut prodávaných na splátky na 40 %, což je hodnota, která překonala loňský duben o 20 %. To by mohlo trh opět rozhýbat, zvýšit ceny na výkupu a podpořit chuť lidí ojeté vozy prodávat. Dobrou pobídkou by bylo i zavedení šrotovného,“ dodala Karolína Topolová.